“Uwaga jest walutą biznesu” – powtarza gwiazda marketingu Gary Vaynerchuk. Gdyby przeliczyć uwagę polskiego widza na pieniądze, najwięcej monet generowaliby Mostowiakowie w serialu M jak Miłość (każdy odcinek przyciąga przed ekrany 6,4 mln Polaków). Najlepsze polskie wideo YouTubie może nie mają tak wiernych widzów, ale za to tych najmłodszych, na których zawzięcie polują marki i marketerzy. Sprawdzamy, gdzie są pieniądze w polskim YouTubie.

Muzyka i jeszcze więcej rapu

Tak jak na świecie triumfy święci “Despacito” z wynikiem odsłon na YouTubie wskazującym na to, że połowa mieszkańców globu odtworzyła hit co najmniej raz, tak nad Wisłą każdy Polak trzykrotnie mógł obejrzeć teledysk do utworu “Miłość w Zakopanem” Sławomira ( film zebrał 112 mln wyświetleń w ciągu dziewięciu miesięcy!).

  1. Sławomir, Miłość w Zakopanem 112 mln wyświetleń w 9 miesięcy!

Teledyski to absolutny numer jeden treści na YouTubie. W ubiegłym roku wspomniane Despacito Luisa Fonsiego ustanowiło zresztą nowy światowy rekord wszystkich filmów w historii serwisu  –  w ciągu nieco ponad roku zyskało 4,8 mld odsłon, czym zdeklasowało dotychczasowego lidera – piosenkę ze ścieżki dźwiękowej do “Szybkich i wściekłych 9” – See You Again Wiz Khalify (3,4 mld wyświetleń od 2015 roku) i Gangam Style rapera Psy (3,1 mld wyświetleń zebranych w ciągu pięciu lat.

Polskim Wiz Khalifą jest zdecydowanie Quebonafide – raper, który wygrał w ubiegłym roku polski internet, a w czołówce najpopularniejszych filmów zajmuje drugą i czwartą pozycję. Oba rekordowe wideo Quebonafide zebrały 83,3 mln wyświetleń i pochodzą z epki “Dla fanów Eklektyki”. Z pewnością stanowiły sposób na otarcie łez fanów, którym raper w październiku 2017 roku oświadczył, że znika z mediów społecznościowych aż do skończenia prac nad kolejną płytą.

  1. Quebonafide feat. ReTo – Half dead (prod. High Tower) – 44,8 mln wyświetleń w 8 miesięcy

Quebonafide miałby dwa miejsca na podium najpopularniejszych polskich wideo w sieci, gdyby trzeciego nie wyrwała mu rodzima, kabaretowa wersja Despacito – Wieśka Tico. Parodia hitu to nie jest debiut Kabaretu Czwarta Fala na YouTubie: w serwisie są aktywni od pięciu lat, zasili go do tej pory ponad sześćdziesięcioma skeczami, parodiami i przeróbkami piosenek. Żadna nie okazała się jednak tak doniosła jak Wieśka TICO.

  1. WIEŚKA TICO (DESPACITO PARODIA- Luis Fonsi) || Kabaret Czwarta Fala Łukasz Sienicki & Artur Telus – 41,6 mln wyświetleń w 8 miesięcy

4. Quebonafide ft. Klaudia Szafrańska – Candy (prod. Deemz) – 38,8 mln wyświetleń

Mocna pozycja polskiego rapu na YuTubie jest zadziwiająca! W pierwszej piątce hitów przełomu 2017/18 znajduje się pozycja jeszcze jedno wideo z gatunku – zjednoczone siły trzech raperów przyciągnęły do tego numeru widza ponad 43 mln razy!

5. Deemz X Bedoes X PlanBe – Eldorado – 43,7 mln w 4 miesiące

Od szóstego miejsca zaczyna się dywersyfikacja muzycznych gustów Polaków. Tutaj wkracza flanka disco polo z wciąż utrzymującym się hitem ostatniego roku zespołu Top Girl – Mleczko, Lalunią zespołu Mig czy polską muzyką klubową w wykonaniu ulubionej gwiazdy Eski C-BooLa – wszystkie teledyski zebrały dotąd widownie w okolicach 30 mln wyświetleń.

Długo, długo nic i… Hymn Świeżaków!

W poszukiwaniu treści innych niż polskie teledyski trafiłam na Hymn Świeżaków z imponującą liczbą 20 mln wyświetleń zdobytych jedynie w 6 miesięcy (co jest dowodem na to, że marki mogą nie tylko współpracować z twórcami treści na YouTube, ale mogą je z powodzeniem tworzyć).

Hymn Świeżaków – 20,8 mln w ciągu 6 miesięcy!

Magiczną barierę 10 mln wyświetleń udało się w 2017 roku przekroczyć również pierwszemu odcinkowi satyry politycznej Ucho Prezesa.

Ucho Prezesa odc. 1 prawie 10 mln wyświetleń w ponad rok!

W przyszłym tygodniu przeskanujemy czołówkę polskich youtube’owych celebrytów.