Revolut i Mastercard ogłosiły dziś początek globalnej współpracy. Jej pierwszym efektem będzie zaoferowanie karty Revolut z logo Mastercard Amerykanom, ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Dzięki kooperacji, Revolut będzie mógł kontynuować ekspansję na rynkach światowych, wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Mastercard.
Współpraca tych dwóch firm zaczęła się w roku 2015 i udziału Revolut w programie akceleracyjnym Mastercard Start Path. Wspólnie odniosły wiele sukcesów na rynkach europejskich, oferując użytkownikom innowacje finansowe, począwszy od codziennego zarządzania wydatkami, aż po usługę wymiany walut.
Zawarte dziś nowe porozumienie stwierdza, że co najmniej połowa kart Revolut wydanych w Europie, będzie opatrzona logo Mastercard. Współpraca obejmie też rynki pozaeuropejskie, co pozwoli Revolutowi zrealizować plany globalnej ekspansji. Jeszcze w tym roku, obie marki uruchomią wspólnie usługi na rynku amerykańskim. Revolut dotrze również do nowych użytkowników na rynkach Azji - w Australii, Singapurze, Japonii i Nowej Zelandii, oraz w Ameryce Łacińskiej, gdzie planuje wejście do Meksyku i Brazylii. Jest to pierwszy etap współpracy, która umożliwi firmom dotarcie w sumie do 210 krajów i jurysdykcji.
“Jako zaufany partner w ekspansji, Mastercard ma istotny udział w naszym sukcesie, od początków firmy Revolut, aż do teraz. Dzisiejsza umowa pomoże nam zrealizować ambicje udostępnienia innowacyjnych usług finansowych ludziom na całym świecie” - powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO w Revolut. “Wejście na rynek amerykański będzie dla nas ważnym kamieniem milowym, jesteśmy szczęśliwi, że dokonamy tego wspólnie z naszym partnerem, firmą Mastercard” - dodał Storoński.
“Współpracujemy z naszym partnerem, firmą Revolut, od czterech lat. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju naszych relacji biznesowych i realizacji szeregu wspólnych celów na wielu rynkach. Sukces Revolut i tempo wchodzenia na nowe rynki, w tym, już niedługo, do USA, to dowód skuteczności z jaką wspieramy fintechy. Zwiększenie zasięgu usług Revolut na skalę globalną pomoże milionom konsumentów na całym świecie skorzystać z globalnej sieci akceptacji Mastercard i innowacji, które oferuje Revolut” - powiedział Michael Miebach, Chief Product Officer w Mastercard.
Rozszerzenie współpracy będzie okazją do wdrożenia przez Revolut najnowszych technologii, produktów i usług firmy Mastercard, na początek będzie to platforma technologiczna Mastercard Send.
W Europie Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla ponad 60 fintechów i cyfrowych banków. Ich liczba w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła się, co dowodzi skuteczności strategii wspierania przez Mastercard fintechów od wczesnej fazy ich rozwoju. Wspomniany wcześniej program akceleracyjny Mastercard Start Path, do którego Revolut dołączył w 2015 roku, to wielokrotnie nagradzany program wspierający spółki technologiczne w szybkim skalowaniu biznesu. Możliwe jest to dzięki dostępowi do unikalnych technologii, rozwiązań, wiedzy i globalnych partnerstw Mastercard.