Trzynastolatka wprowadziła swoją lemoniadę do sieci sklepów w USA

Mikaila przedsiębiorczość wyssała z mlekiem matki - oboje rodzice mają dyplom uczelni biznesowych. Trzeba jednak oddać trzynastolatce, że swój produkt i markę budowała konsekwentnie od czwartego roku życia, kiedy to zaczęła sprzedawać własnej roboty lemoniadę. Wystawiła przed domem stolik i ruszyło. Ale to przygodzie z pszczołami zawdzięcza niezwykłe story, które wyniosło markę Me & the Bees Lemonade™ nie tylko na salony (dziewczynka spotkała się m.in. z Barackiem Obamą), ale przede wszystkim na sklepowe półki.

Zgrabnie opowiadana przez trzynastolatkę historia firmy chwyciła  za serca Amerykanów. Skąd pszczoły w nazwie firmy? Kiedy dziewczynka miała cztery lata w ciągu kilu dni użądliły ją dwie pszczoły. Rodzice doradzili jej, że - aby pokonać strach przed owadami - powinna dowiedzieć się o nich więcej. Tak powstała filozofia marki Me&Bees Lemonade.

Do rodzinnego przepisu na lemoniadę Mikaila postanowiła dodać miód produkowany przez pszczoły z sąsiedztwa - dzieło teksańskich owadów stało się kluczowym smakiem napoju i znakiem rozpoznawczym marki. 10 procent zysków ze sprzedaży świeżo wyciskanej lemoniady fundacja Mikaili przekazuje organizacjom zajmującym się ochroną  pszczół.

Największymi sukcesami firmy Me&Bees Lemonade jest sprzedaż 360 tys. butelek napoju rocznie i podpisany w tym roku kontrakt z największą w Stanach siecią sprzedającą produkty organiczne - Whole Foods Market,. Od maja lemoniady Mikaili są dostępne w pięciuset sklepach sieci w sześciu amerykańskich Stanach.

Chociaż wsparcie rodziców widać na każdym etapie budowania firmy, to trzynastolatka pozostaje oficjalną założycielką i CEO firmy. Teraz do najważniejszych wyzwań stojących przed Mikailą jest niezawalenie szkoły, którą próbuje pogodzić z obowiązkami prezeski, mentorki programów uczących dzieci przedsiębiorczości i działalnością edukacyjną dotyczącą ochrony pszczół. Przyznaje też, że prowadzenie jednej firmy zaczyna ją nudzić i ma już pomysły na kolejne biznesy.

Mikaila odbiera Medal Honoru Eleonory Roosevelt/ facebook.com/MikailasBees

/
/artykul/4704/trzynastoletnia-ceo-wprowadzila-swoja-lemoniade-do-500-sklepow-w-usa-planuje-kolejne-biznesy